Kawan-Kawan Kita.....

InGinKaN SeSuAtU Yg IsTiMeWa...Klik Disini

16 June 2014

Tak De HATI

Assalammualaikum...
 
woot...woot...
 
ada ko mokcik, eh ada...tak de benda nak citer, baik diamkan
 
ermmmmmmmmmmmm....tengok....pagi2 dah merungut
 
eh!!!! tak lah, tp kan saya tetap nak citer juga, rasa mcm tak best je duk pendam2 ni
 
mcmmn ye...mcmmn ye...tp serius saya memang dah tak de hati nak bekerja kat tempat saya cari makan skrg ni, bukan sebab bos saya en.hang tuah, tp sebab rakan sekerja saya & bos saya yang lagi 1 tu.
 
Ko apahal...lantak lah...masalah org, yg nak masuk campur buat apa?
 
eh!!!! saya bukan org mcm tu ye, duk suka selak2 kain org ni, tp saya tak sengaja terjebak menjadi org tengah krisis antara diaorg ni, korang faham tak? saya ni umpama penyampai pesanan diaorg ber2 ni.
 
Dari apa yang saya nak citerkan ni, saya harap korang boleh membantu ye dgn idea2 yang bernas.
 
ok...sebenarnya banyak krisis yang berlaku antara diaorg ber2 ni, tp kita kisahkan yang 1 ni je ye, sehingga membawa bos saya melakukan tindakan sewajarnya buat beliau.
 
beliau ni seorang yang menghidap penyakit JANTUNG, BUAH PINGGANG, KENCING MANIS & GOUT. Saya rasa dr situ korang pun dah blh agak, *sah2 kaki MC tp cuba korang bayangkan time saya btl2 jatuh sakit tiba2 time tu dia juga MC and saya minta tlg cover tempat saya dia buat "noheng" kata org perak, apa korang rasa!!! lps tu dlm korang MC tu juga, korang pula yg kena cover kerja sendiri & kerja dia, dan apa lagi korang rasa!!!
 
korang jgn le kata saya ni kejam ye, tak kan le rasa kesian tak de, tp masalah tu saya tanggung dah hampir 7 tahun ok!!!! 7 tahun!!!! bukan 7 hari ada faham, tp saya ni jenis tak bising2, tak suka nak ngadu2 lantak ko lah...MC ko CUTI ko, memang ko ada hak. Apabila berlaku sekali sekala tidak mengapa, tetapi sekiranya selalu sangat berlaku, apa yang akan terjadi ?
 
Rentetan dari kejadian & pemerhatian...Bos saya sudah terperasaan le, yang beliau ni selalu MC, MC pula selalunya hari isnin dan sejak kebelakangan ni dlm 1 bulan 2 3 kali MC dan semenjak beliau dah mula Dylisis ni dlm 1 minggu 3 kali rasanya keluar awal sblh petang, maksud saya sblm habis waktu kerja. Saya amat2 faham...dan tak kisah pun, tp mungkin tindakan dia tak memberi alasan tunjuk sebab kepada bos utk dia keluar awal kini dah memakan diri sendiri, Bos dah keluarkan NOTIS tunjuk sebab dan nak kan jawapan dari beliau.
 
Untuk pengetahuan semua, NOTIS itu saya telah letakkan di atas meja beliau atas arahan bos....nak tahu apa reaksi dia....
 
Diam seribu bahasa dengan muka masam mencuka, mungkin dlm hati dia tersimpan rasa curiga dgn saya...mesti dlm hati dia sdg mengatakan yg sayalah org yg telah menabur pasir dlm periuk nasi beliau.
 
Bagi korang mcmmn????
 
Saya rasa bos saya btl dlm hal ini, tujuan dia mengeluarkan NOTIS itu atas alasan mengikut klausa yang terdapat dlm surat perlantikan kerja dan menegur kesalahan yang dilakukan oleh beliau.
 
Tapi...jika difikirkan kembali dgn secara logik, kalau ada surat rasmi dari kita kpd majikan dengan alasan serta sokongan2 yang lain bg tujuan tersebut di atas mustahil le majikan tak faham, masalahnya skrg NAN ADO. Bagitahu pun tak, mcm mn org nak faham.
 
Kalau lah majikan ni kejam sangat, kenapa sewaktu saya pregnant kan CIK LAWA 3 thn lepas saya tak terima NOTIS, jika btl saluran dan caranya insyallah tentu dipermudahkan segala urusan olehnya.
 
Biarkan lah...tak nak tegur saya, tak mengapa...nak mengata saya, pun tak mengapa...
 
Tapi serius....HATI saya sudah tiada disitu, dah tak seronok bekerja dgn situasi mcm ni
 
Moga saya diberikan rezeki di tempat lain
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...