Kawan-Kawan Kita.....

InGinKaN SeSuAtU Yg IsTiMeWa...Klik Disini

Showing posts with label JJCM. Show all posts
Showing posts with label JJCM. Show all posts

25 August 2014

JJCM ~ Kopi Sechewen

Assalammualaikum
 
Morning...no monday blues ok
 
Sblm akak terlupa...baik kita up N3 pasal "Kopi Sechewen" ni dulu.
 
Siapa peminat CAPATI disini ? jujur...akak tak berapa sangat, tp kalau dihalakan kat en.cinta hati & my father rasa2nya mau hr2 berkampung di "Kopi Sechewen".
 
Menurut pemilik "Kopi Sechewen" perniagaan yg dijalankan ni dah hampir 14 tahun yg pekerjanya dikalangan ahli keluarga beliau juga. Waktu beroperasi "Kopi Sechewen" bermula dari jam 5.00 ptg - 12.00 mlm setiap hari kecuali hari rabu operasi premis ditutup.
 
Istimewanya CAPATI "Kopi Sechewen" ni dr secubit yg akak rasa smlm adalah tekstur tepung tu, ishhhhhhhhhhh tak tahu le nak ckp mcm mn feel dia, lembut...bila dah ada dlm mulut tu mcm cair je adunan tepung tu...Dah jatuh cinta le tu.
 
Menurut pemiliknya dlm sehari mereka blh menjual sekurang2nya 1000 keping sehari wow!!!!!! 1000 keping ok!!!! kalau sbln mak aiiiiiiiiiiiiiiii kayo mokcik. Utk cicahan uols blh pilih...smlm en.cinta hati ambil sardin...yg lain2 ada daging cincang, dal, masala ada ikan juga tau tp akak dah lupa ikan apa yg pemilik tu mention smlm.
 
Selera tekak masing2...tp ni akak berani jamin...Terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk CAPATI yg secubit akak pernah rasa hehehehe, apa lg JOM!!!!!!

KOPI SECHEWEN
LOT 380007E
SIMPANG PULAI
KAMPUNG KEPAYANG
31300, IPOH
PERAK.
 
JAMAQ'IAYAH AHMAD SHAH
 
017 5628852 / 017 5187514
 

Tak kan nak berakhir mcm tu je kan

Jadi























































































































































































































Pemilik...alah dik...akak lupa le nama adik


Perghhhhhhhhhhhhhhhhh tak pe bang...ai tau kalau u balik awal hr ni mesti u ajak ai repeat lg mlm ni kan...malu lah tu


Eh....sape kata poms tak blh menebar, CAPATI ni semua dr air tangan pomps tau


Yang ni en.cinta hati punya smlm...CAPATI bersama kuah sardin


Model satay...akak & CIK LAWA order satay smlm, satay dia pun sedap tau isi ayam bila di cicah dgn kuahnya rasa keserasian tu ada.
 
Utk pemilik "Kopi Sechewen" maaf jika ada kekurangan / kesalahan info dlm N3 ini. Sesungguhnya CAPATI anda memang terbaik setakat ini yg pernah akak rasa walaupun secubit.


 

21 January 2014

JJCM : Medan Ikan Bakar Felcra Lekir

heluw! heluw! selamat ari selasa...Cuti Thaipusam haritu kita balik kampung mak kita....eh!!!!!! bukan ke ko tiap2 weekend balik, ye ke ? mn ada...minggu lepas kita tak balik pun huhuhuhuhuhuhu...kita skrg ni kalau tak jejak kaki di GELUNG PEPUYU blh banjir IPOH hahahahaha

Kita bila dah sampai rumah mak otak lg ligat berpusing....mcm2 plannya...jumaat tu tak de kemn2 duk rumah mendobi baju sek. hakim, pasal sabtu slps subuh awal lg nak keluar dr rumah mak, jd selesaikan semua, jd senang hati nak berjln, pasal itu.... nanti kita buat N3 lain *itupunkalaurajin mihmihmihmih

Sambil2 mengosok baju sek. hakim dlm fikiran dah berlegar2 dah nak masak dinner apa mlm tu, tup...tup... terus terbayang tempat kat atas tu, sebenarnya lama dah nak terjah tempat ni, tp ada je halangan...bila request je kat hubby, terus dpt greenlight. Hubby pula tanya FIL kesayangannya lg le....terus decide mlm tu dinner kat MEDAN IKAN BAKAR FELCRA LEKIR. Alhamdulillah.....gantung periuk kita mlm tu

Jauh perjalanan dr rumah abah & mak lbh kurang 30 km rasanya...blh rasa2 pulak ko ye, lbh kurang le....bg korang yg nak pergi, korang akan melalui pekan AYER TAWAR, lbh kurang 4 km korang akan jumpa signboard SIMPANG LIMA dan terus susur ke kiri, kat situ pun ada 1 banner kecil menunjukan MEDAN IKAN BAKAR ni, slps je susur kiri tu korang terus je, akan jumpa PEKAN GURNEY lps tu terus lg sampai korang  jumpa SIMPANG 3 & selekoh tajam...btl2 selekoh tu korang akan nampak signboard MEDAN IKAN BAKAR susur kiri dan terus lg sampai jumpa pondok jaga utk masuk ke FELCRA LEKIR, blkg pondok jaga sblh kiri korang akan nampak MEDAN IKAN BAKAR ni.


 
 
Menurut pemilik MEDAN IKAR BAKAR ini beliau telah menjalankan perniagaan ini selama 5 tahun setelah diambil alih operasinya dr pemilik lama. Menurut beliau, MEDAN IKAN BAKAR ini popular hanya dr mulut ke mulut sahaja. Untuk pengetahuan semua....MEDAN IKAN BAKAR ini mula beroperasi dr jam 5.30 ptg sehingga lewat tengah mlm mengikut ramainya pelanggan yg dtg.
 


Pekerja dikalangan ahli keluarga pemilik itu sendiri.


Ikan gerut2 & Ikan Siakap



Untuk mlm itu kami memilih set RM 100.00 yg blh dinikmati 5-6 org....menunya Siakap Bakar, Sotong Goreng Tepung, Kailan Ikan Masin, Tom Yam Campur & Air Buah....seriously memang terbaik rasanya.....tambahan lg Siakap Bakar & Tomyam perghhhhhhhhhhhhhhh




Sambal Ikan Bakar yg resepinya dtg dr pemilik sendiri...


Ni lagi 1.....CIK LAWA & HAKIM meratah ni je


Kesimpulannya....semua menu disini tidak menghampakan langsung...semuanya terbaik rasanya...untuk pemilik harap2 kualiti rasanya tidak akan berubah sampai bila2. Bagi yg ingin mencuba anda juga blh menempah dulu sblm dtg, anda blh hubungi :-


MIZ BETTY
 
013-4977055 / 019-4966426



 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...